vineri, 28 martie 2008

George Pruteanu a murit ieri 27 martie 2008



E pacat ca uitasem de El in ultimii ani .Ne plictisisem sa luam lectia de Limba Romana de la 8 fara 5 seara.Prea grabiti , chiar mai grabiti decat felul in care vorbea El , sacadat , apasat si cu nerv .
Am incercat sa intru pe pruteanu.ro , dar se pare ca se blocase , asa ca dupa o cautare google am ajuns pe acest sait : http://people<.famouswhy.com/george_pruteanu/
Traducerea din engleza a ceea ce am gasit despre Domnul Profesor Pruteanu o las mai jos ( marturisesc ca initial am vrut sa postez varianta in engleza de pe sait )

<< George Pruteanu

George Pruteanu s-a nascut la 15 decembrie , 1947 la Bucuresti , Romania.A fost profesor universitar , politician si critic literar .

Biografie si cariera:

Tatal lui , Paul Pruteanu a fost doctor si profesor universitar de asemenea , a studiat istoria medicinei in Moldova .

George Pruteanu a studiat Literatura la universitatile din Iasi si Bucuresti ,iar dupa aceea a absolvit masteratul in filosofie.Incepand cu 1972 a scris multe articole pentru diferite reviste literare , cum ar fi "Discutii literare","Cronica" si "Contemporanul".

Dupa revolutia din 1989, a continuat sa lucreze ca jurnalist pentru publicatii precum "Express" si "Evenimentul Zilei". Intre 1995 si 1999 el a fost gazda pentru 5 minute a unei emisiuni tv despre vorbirea corecta a Limbii Romane (in 1995- la Tele 7 ABC, 1995-1996- la PRO TV,si 1997-1999 si in 2006 la TVR 1).

In 1996 a fost ales senator de Constanta ca membru al Partidului National Taranesc Crestin Democrat din care a demisionat in 1998.

In 2000 a fost reales senator,de data aceasta in Bistrita-Nasaud ca membru al Partidului Social Democrat .

In 2003 a parasit partidul si s-a alaturat Partidului Romania Mare si a candidat pentru Senat la Suceava .

Pruteanu a introdus, in 1997, un proiect de lege cunoscut si " Legea Pruteanu " in care stabilea ca toate textele publice(incluzandu-le si pe cele comerciale )care sunt intr-o limba straina sa contina si traducerea in Limba Romana .Legea a fost adoptata de catre Parlament si promulgata de catre presedintele Ion Iliescu in 2004 intr-o varianta modificata care nu mai continea sanctiunile mentionate in proiectul initial.

El a fost de asemenea un critic al industriei media din Romania, in special a criticat slaba calitate a programelor si manelele pe care le-a numit "gunoaie".>>

Imi pare nespus de rau ca am fost nevoit sa traduc "el a fost" in loc de "el este ".

Odihneasca-se in pace

Un comentariu:

elena spunea...

Astazi la clasa am descoperit cum ca majoritatea elevilor mei nu stiau cine este George Pruteanu. Imagineaza-ti cat de neplacut surprinsa am fost de mine, in primul rand, ca n-am amintit niciodata de singurul om care incerca sa apere limba romana. Regretabila moartea lui... Dumnezeu sa-l odihneasca!